Inpakstress

5 april 2017 - Sevenum, Nederland

IMG_0395

Structuur is nooit mijn sterkste kant geweest.

Strakke rijtjes shirts en onderbroeken zijn aan mij niet besteed. En mocht het me op een goede dag al gelukt zijn, dan is er altijd wel iemand van de kids die het shirt wat onder aan ligt veel liever aan doet dan het shirt wat boven op ligt, waardoor mijn meesterwerk in een klap vernietigd wordt.

In mijn ergste nachtmerrie werk ik in winkels als de Primark waar ik de hele dag stapels strak opgevouwen shirts moet maken die vervolgens door de eerste de beste klant uit elkaar gerukt worden.

Maar even ter zake…

Ik sta voor de uitdaging om enige vorm van structuur aan te brengen in de stapels kleren en overige spullen die ik voor onze reis uitgestald heb op de vloer.

Na een gegooglede gouden tip heb ik shirts, onderbroeken, shorts en sokken opgerold in plaats van gevouwen. Maar hoe zien we in de donkere rugzak hoe die zwarte onderbroek die onderop ligt van Mats is in plaats van van mij (het formaat wordt door het rolletje enigszins verdoezeld). Van insiders kreeg ik de tip om alle kleding over de rugzakken te verdelen zodat iedereen nog een of twee setjes heeft in geval van verlies van bagage op het vliegveld. Ik heb me bedacht dat alle setjes per persoon samen  in een pedaalemmerzak verdwijnen met een andere  kleur elastiekje. Zo zie je in een oogopslag in welk zakje je kleren zitten. Best trots op mijn zelfbedachte systeem, ben alleen erg benieuwd hoe lang het  stand houdt als we elke dag alles uit de tas trekken op zoek naar dat ene shirtje wat thuis onderop gelegen zou hebben.

Maar goed, daar blijft het niet bij, ook de apotheek vraagt om enige vorm van structuur.

Zouden we dan toch ooit een flesje jodium aanspannen voordat de vervaldatum gepasseerd is?

En zijn drie doosjes diarree-remmers voldoende voor de "beloofde" Delly-Belly (buikpijn en diarree ten gevolge van de “hygiënische” voedselbereiding in India)?

En dan nog de overpeinzingen van Jikke, neem ik concealer mee en kan mijn stijltang ook nog in de tas? Ik zeg dat ze best een stijltang mee mag nemen maar dat ik haar niet kan beloven dat er stroom is. Terwijl ik erom lach verstop ik stiekem mijn reisföhn onderin mijn eigen rugzak want eerlijk is eerlijk, ik bevind me ook nog in het stadium waarin een fatsoenlijk gestyled kapsel een van de belangrijke onderdelen van de dag is…. Zal in India en Nepal wel zo over zijn.

Een ervaren wereldreiziger zal wel lachen om mijn manier van inpakken maar goed, vooralsnog vind ik het een hele klus om voor het hele gezin niet te weinig in te pakken maar ook zeker niet te veel…

Nog twee dagen en dan is het zover, dan vertrekken we per trein bepakt en bezakt op weg naar Schiphol om aan ons grote avontuur India-Nepal te beginnen.

1. Mareijke:
    5 april 2017
    Leuk geschreven eerste verslag: dat belooft wat voor de komende weken! Succes met alle voorbereidingen.
  2. Marleen:
    5 april 2017
    Erg leuk inpakstress-verslag... nog een tip die ik nog niet terug lees. Let op het gewicht, alleen al daarom zou ik de stijltang en reisföhn achterwege laten. En mocht je een shirt te kort komen in India en Nepal zijn ze te koop ;)
    Wens jullie succes met de keuze- en inpakstress en heel veel plezier samen. Kijk nu al uit naar het volgende verslag.
  3. Inge van enckevort:
    6 april 2017
    Haha leuk geschreven, en wat je echt niet wilt kwijt geraken neem dat mee als handbagage! ( Ooit alle bagage kwijt in Italie)
    Verder wens ik jullie een mega toffe vakantie toe, lijkt me geweldig! Gr Inge
  4. Mariël:
    6 april 2017
    Ha vakantiegangers leuk geschreven. Geniet van jullie reis en we zullen jullie volgen. Goede reis!