Relax-fauteuils

8 april 2017 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

IMG_1808Na een nacht woelen in een vliegtuigstoel is er van het gestylde kapsel nu al niets meer over.

Het is een soort van cold turkey afkicken van de luxe van thuis.

De reis begon ontspannen na uitgezwaaid te zijn door een lief en groot uitzwaai-comité in Sevenum op het station. De verbinding met de trein was ideaal want overstappen hoefden we niet tot schiphol.

Met het vooruitzicht dat er de komende weken vooral heerlijke curry’s op het menu staan, begint onze vakantie bij de Mac.

In het vliegtuig begint de reis aanvankelijk in jubelstemming. Wifi (die naderhand 10 dollar per uur bleek te kosten), dekentjes, films en spelcomputer op een schermpje voor je neus en een pakketje met kussen, oogmasker en dekentje.

Maar slapen bleek er niet echt bij, het was meer een aaneenschakeling van hazenslaapjes verstoord door fanatieke stewards die je wakker maakten met de vraag of je nog een bekertje water wilde.

Maar Johan Cruijf zou gezegd hebben, elk nadeel heb zijn voordeel…. Vanaf hier wordt het alleen maar beter. Hoe vies of slecht de bedden de komende vier weken ook zullen zijn, alles beter dan een vliegtuigstoel.

Nu zitten we op het vliegveld van Abu Dhabi te wachten op onze volgende vlucht. Gelukkig staan er een heleboel relax-fauteuils waar we om de beurt toch nog wat verloren uurtjes slaap inhalen.

Het is wachten op onze volgende vlucht richting New Delhi. Langzaam kunnen we al wennen aan andere culturen, hier is het al behoorlijk multi-culti en de kleding wordt al een stuk kleurrijker. Er lopen verschillende sjeiks rond in pakken die Pepijn met carnaval droeg en opvallend veel vrouwen met boerka, wat ik toch een akelig idee blijf vinden. Ik blijf het moeilijk te begrijpen vinden dat een vrouw niets van zichzelf mag laten zien buiten haar ogen. Ik denk even terug aan het boek wat ik ooit gelezen heb waarin een vrouw ontvoerd werd en in Jemen opgesloten bij een, door familie uitgekozen echtgenoot, die haar tot op het bot vernederde en mishandelde. Geldt dit ook voor alle vrouwen  in burka? Ik hoop dat de vrouwen die we hier zien hun eigen keuzes mogen maken……

Even hebben we bedacht of we de stad in zouden gaan want 8  uur wachten is de moeite waard maar voordat we gevonden zouden hebben waar we werkelijk naar toe moeten, zou het alweer tijd zijn om terug te gaan.

Nee.. nieuwe dingen zullen we nog genoeg zien de komende weken... nu maar eerst genieten van onze relax-fauteuils.

1. Joyce:
    8 april 2017
    Leuk om te lezen weer. Succes met het laatste stukje reis en een fijne tijd in India!
  2. Dennis:
    8 april 2017
    Haha, Fantastisch om te lezen. Geniet ervan!!
  3. Roos:
    9 april 2017
    Benieuwd naar het volgende avontuur!